088 456 1234

Exact

Dé ERP oplossing voor de machinebouw

Waarom adviseren wij Exact?

Service, contracten & garantie

Van direct inzicht in de afgesproken prijzen tot de gangbare preventieve onderhoudsnormen. Met onze Exact suite voor de machinebouw stuurt u uw serviceverlening eenvoudig aan.

Een greep uit de functionaliteit voor perfecte service

  • Contracten voor preventief en correctief onderhoud
  • Speciale afspraken maken voor delen/onderdelen van een machine of installatie
  • Storingen en meldingen vastleggen en opvolgen
  • Service opdrachten aanmaken en monteurs inplannen
  • Drag&Drop planning van monteurs, rekening houdend met vaardigheden, vaste monteurs per klant, etc.
  • Reserveren van materialen in de bus/magazijn van de monteur
  • Bij orderaanname kan direct de verkochte machine gekoppeld worden aan het lopende service contract of worden toegevoegd als nieuw component van een bestaande configuratie
  • Daarnaast kan er bij orderaanname ook direct een verzoek bij de service planner worden neergelegd om een monteur in te plannen voor installatie bij het afleveren.

Servicemedewerkers en monteurs hebben alles paraat

Met de gratis Service App kan een service-order direct worden afgehandeld:

  • Ingeven van uren en materialen op serienummers/objecten.
  • Inzien van historie aan onderhoud, tekeningen, oorzaken, etc.
  • Makkelijk combineren van meerdere orders/installaties bij een klant.
  • Toevoegen van opmerking en bijzonderheden.
  • Klant tekent af op de Ipad en ontvangt direct een email met de verrichte werkzaamheden.
  • Factuurvoorstel staat automatisch klaar en de voorraad in de bus is bijgewerkt. Direct een verzoek aanmaken om de voorraad aan te vullen is ook mogelijk.

Efficiënt werken. Fijn voor u, fijn voor de klant!

Via het zogeheten Field Service pakket wordt de monteur online aangestuurd en zijn alle werkbonnen digitaal. De monteur werkt dus niet langer op papier, maar met een elektronisch apparaat waarop hij direct de voortgang van de klus invoert.

Vervolgens tekent de klant de klus digitaal af op het scherm van het apparaat en wordt de bon teruggemeld in het ERP-systeem. Daar worden de materialen en de uren en kilometers geboekt. Direct daaropvolgend wordt de factuur aangemaakt en wordt de voorraad in de bus van de monteur weer aangevuld. Let wel: dat alles als resultaat van slechts één eenmalige invoer.

Bovendien biedt ‘tracking and tracing’ via een ‘black box’ in de auto nog meer mogelijkheden om de monteur te volgen. In brede zin, want u kunt niet alleen zien waar hij zich bevindt, u krijgt meteen ook informatie over de activiteit die op dat moment wordt uitgevoerd.

Deze manier van uw serviceafdeling inrichten en uitrusten bespaart uw onderneming veel tijd en geld. Bovendien zijn ergernissen als onleesbare dan wel onvolledige servicebonnen voorgoed verleden tijd.